Bez kategorii
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Deklaracja dostępności zsoits.edu.pl
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 17.03.2025
Wstęp Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.zsoits.edu.pl Data publikacji: 01.09.2022 r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 01.09.2022 r.
Status pod względem zgodności:
Strona internetowa www. zsoits.edu.pl.pl jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- zamieszczone informacje są w postaci artykułów lub załączników, które nie są dostępne cyfrowo w całości,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchoniemych,
- filmy nie posiadają audiodeskrypcji dla osób niewidomych
- zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych,
- strona internetowa nie posiada aplikacji mobilnej
- zamieszczone informacje w postaci załączników są w dostępnej formie i mają charakter informacji jaki jest niezbędny do jej opublikowania,
- administratorzy/redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności,
- na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki,
- strona internetowa nie posiada aplikacji mobilnej
Dostępna strona
- Linki - także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoją przeglądarką.
- Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności: zróżnicowana czcionka pod kątem koloru i wielkości, używanie w zapisach słów wersalików i kapitalików, podkreśleń, konturów, uwypukleń, indeksów.
- Tekst formułowany jest graficznie z justowaniem lewostronnym („złamanie” wrażenia zbitej kostki tekstu)
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności: Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2022-01-10
Metoda przygotowania oświadczenia: Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe: W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Pan - adres email
Informacje na temat procedury:
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/
Dane teleadresowe podmiotu publicznego:
Adres: 42-470 Siewierz ul .Tadeusza Kościuszki 15
Tel.: 32 67 416 12; +48 721 144 111
Faks: brak
E-mail:
Strona internetowa: www.zsoits.edu.pl.pl
Dostępność architektoniczna:
1. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli: Położenie głównych drzwi zewnętrznych (wejściowych) do budynku szkoły- łatwa lokalizacja od strony jezdni, kolejne drzwi zewnętrzne znajdują się na dziedzińcu wewnętrznym i od strony Parkingu szkoły. Kształt i wymiary pomieszczeń wejściowych umożliwiają dogodne warunki ruchu. Główne wejście do szkoły oznaczono tablicami urzędowymi. Drzwi główne, jak i pozostałe drzwi zewnętrzne są dwuskrzydłowe i posiadają określone normami parametry w odniesieniu do rozwieranych drzwi zewnętrznych, dwuskrzydłowych. Szerokość skrzydła głównego ma 0,9 m, wysokość drzwi 2 m, wysokość progów nie przekracza 20 mm. Drzwi otwierają się na zewnątrz. Parametry te pozwalają na przemieszczenie się nimi, przy otwarciu drugiego skrzydła osób z niepełnosprawnością. Warunków dostępności nie spełnia usytuowanie drzwi zewnętrznych – wysoki parter - dojście do drzwi zewnętrznych prowadzi schodami bez podjazdów, prowadnic, windy schodowej. Nawierzchnia przed schodami jest utwardzona. W ciągu doprowadzającym do głównych drzwi zewnętrznych zamontowano poręcz. Wokół drzwi zewnętrznych zachowana jest swoboda poruszania się osobom z niepełnosprawnością poprzez zachowanie przed i po wejściu przestrzeni manewrowej o wymiarach150×150 cm i większych. Drzwi wewnętrzne, z wyjątkiem tych do pomieszczeń technicznych i gospodarczych, mają szerokość 0,9 m i wysokość 2 m w świetle ościeżnicy. W szkole jest dostępna jedna toaleta dla niepełnosprawnych, znajdująca się na parterze przy sali gimnastycznej. Drzwi do łazienki otwierają się na zewnątrz pomieszczenia, mają szerokość 0,9 m i wysokość 2 m w świetle ościeżnicy. Sekretariat szkoły i gabinet dyrektora znajdują się na pierwszym poziomie – na parterze budynku. Pomieszczenia szkolne posiadają etykiety informacyjne odnośnie przeznaczenia. Oznakowano drogi ewakuacyjne.
2. Dostępność korytarzy, schodów i wind: Korytarze szkolne mają odpowiednią szerokość do poruszania się osób w tym z niepełnosprawnością – wszystkie korytarze maja powyżej 2 m szerokości, co umożliwia swobodną komunikację dwukierunkową, w tym umożliwiającą minięcie się dwóch wózków. Korytarze posiadają właściwe naświetlenie – duże okna, nowe oświetlenie elektryczne dające światło o natężeniu oświetlenia na płaszczyźnie roboczej (0,85 m) o wartości 300 lx w równomiernym rozmieszczeniu. Korytarze tworzą nawierzchnię równą, antypoślizgową. W wewnętrznych ciągach komunikacyjnych brak wind dla osób z niepełnosprawnością, podjazdów, prowadnic. W ciągu komunikacyjnym wewnętrznym pomiędzy salą gimnastyczną a parterem szkoły znajduje się windy schodowa. W pozostałych ciągach komunikacyjnych brak windy schodowej. Zgodnie z normami bhp schody i progi zostały oznakowane odpowiednimi znakami. Sekretariat szkoły i gabinet dyrektora usytuowany został na pierwszym poziomie szkoły – na parterze budynku, posiada etykiety informacyjne.
3. Dostosowanie inne (pochylnie, platformy, automatyczne, samoobsługowe informacje głosowe, pętle indukcyjne) – schody zewnętrzne i wewnętrzne bez podjazdów, prowadnic, windy schodowej, w wewnętrznych ciągach komunikacyjnych brak wind. Brak zamontowanych samoobsługowych informacji głosowych, pętli indukcyjnych. Dla ułatwienia poruszania się osób w tym z niepełnosprawnością po budynku szkoły zastosowano możliwe dostosowania typu: pomieszczenia szkolne zostały oznakowane tabliczkami informacyjnymi. W szkole zastosowano poziome i pionowe znaki informacyjne odnośnie progów, schodów, dróg ewakuacyjnych. Umieszczono w widocznych miejscach schemat szkoły danego poziomu (schemat parteru, schemat I piętra i II piętra). Szkoła dysponuje drewnianą rampą podjazdową do tymczasowego zamontowania na schodach prowadzących do drzwi zewnętrznych najniżej usytuowanych nad poziomem drogi. Planuje się zakup specjalistycznej rampy metalowej.
4. Oznaczenia miejsc i sposobu korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych: Szkoła posiada wewnętrzny Parking. Parking szkoły ma wydzielone miejsce przewidziane dla osób z niepełnosprawnością. Miejsce oznaczono znakami poziomym oraz pionowym typu D-18a. Znak zawiera piktogram znaku D-18a – na niebieskim tle duża, biała litera P, w prawym dolnym rogu biały schemat koperty, pod znakiem informacja słowna: „Parking, miejsce zastrzeżone”.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach: Osoba z niepełnosprawnością wymagająca pomocy psa asystującego ma prawo wejść do obiektu użyteczności publicznej, do których zalicza się szkołę, wraz z towarzyszącym psem asystującym — (art. 20a ust. 1 pkt 1 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych) pod warunkiem wyposażenia psa asystującego w uprząż i posiadania przez osobę z niepełnosprawnością certyfikatu potwierdzającego, że pies ma status psa asystującego oraz zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
6. Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu w szkole – Realizując postanowienia ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r.o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2023 r. poz. 20 ) dyrektor szkoły informuje, że: Szkoła zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego online (PJM). Usługa ta jest bezpłatna i dostępna w godzinach pracy szkoły. Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej z udziałem tłumacza języka migowego jest proszona o zgłoszenie zamiaru skorzystania z tej usługi na 1 dni przed planowanym terminem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Usługa dostępna jest na miejscu, w siedzibie szkoły: ul. Tadeusza Kościuszki 15, 42-470 Siewierz.
Zgłoszenia chęci skorzystania z usług tłumacza języka migowego można dokonać:
1) pisemnie, przesyłając zgłoszenie (nie stosuje się wzorów druków wniosków): za pośrednictwem podmiotów świadczących usługi pocztowe na adres: Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu, ul. Tadeusza Kościuszki 15, 42-470 Siewierz; lub: za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
2) telefonicznie, dzwoniąc na numer: 32 67 416 12, za pośrednictwem osoby przybranej, tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia się z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.
3) osobiście w siedzibie Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu ul. Tadeusza Kościuszki 15, 42-470 Siewierz.
7. Informacja o obsłudze z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się.
Szkoła posiada na wyposażeniu translatory mowy Vesco. Umożliwiają one sprawne komunikowanie się z obcokrajowcami, którzy chcieliby zasięgnąć informacji w szkole.
Deklaracja poprawy dostępności.
W miarę możliwości będziemy poprawiać źle opracowane dokumenty tekstowe oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Deklaracja dostępności zsoits.edu.pl
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 17.03.2025
Wstęp Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.zsoits.edu.pl Data publikacji: 01.09.2022 r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 01.09.2022 r.
Status pod względem zgodności:
Strona internetowa www. zsoits.edu.pl.pl jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- zamieszczone informacje są w postaci artykułów lub załączników, które nie są dostępne cyfrowo w całości,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchoniemych,
- filmy nie posiadają audiodeskrypcji dla osób niewidomych
- zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych,
- strona internetowa nie posiada aplikacji mobilnej
- zamieszczone informacje w postaci załączników są w dostępnej formie i mają charakter informacji jaki jest niezbędny do jej opublikowania,
- administratorzy/redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności,
- na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki,
- strona internetowa nie posiada aplikacji mobilnej
Dostępna strona
- Linki - także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoją przeglądarką.
- Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności: zróżnicowana czcionka pod kątem koloru i wielkości, używanie w zapisach słów wersalików i kapitalików, podkreśleń, konturów, uwypukleń, indeksów.
- Tekst formułowany jest graficznie z justowaniem lewostronnym („złamanie” wrażenia zbitej kostki tekstu)
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności: Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2022-01-10
Metoda przygotowania oświadczenia: Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe: W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Pan - adres email
Informacje na temat procedury:
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/
Dane teleadresowe podmiotu publicznego:
Adres: 42-470 Siewierz ul .Tadeusza Kościuszki 15
Tel.: 32 67 416 12; +48 721 144 111
Faks: brak
E-mail:
Strona internetowa: www.zsoits.edu.pl.pl
Dostępność architektoniczna:
1. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli: Położenie głównych drzwi zewnętrznych (wejściowych) do budynku szkoły- łatwa lokalizacja od strony jezdni, kolejne drzwi zewnętrzne znajdują się na dziedzińcu wewnętrznym i od strony Parkingu szkoły. Kształt i wymiary pomieszczeń wejściowych umożliwiają dogodne warunki ruchu. Główne wejście do szkoły oznaczono tablicami urzędowymi. Drzwi główne, jak i pozostałe drzwi zewnętrzne są dwuskrzydłowe i posiadają określone normami parametry w odniesieniu do rozwieranych drzwi zewnętrznych, dwuskrzydłowych. Szerokość skrzydła głównego ma 0,9 m, wysokość drzwi 2 m, wysokość progów nie przekracza 20 mm. Drzwi otwierają się na zewnątrz. Parametry te pozwalają na przemieszczenie się nimi, przy otwarciu drugiego skrzydła osób z niepełnosprawnością. Warunków dostępności nie spełnia usytuowanie drzwi zewnętrznych – wysoki parter - dojście do drzwi zewnętrznych prowadzi schodami bez podjazdów, prowadnic, windy schodowej. Nawierzchnia przed schodami jest utwardzona. W ciągu doprowadzającym do głównych drzwi zewnętrznych zamontowano poręcz. Wokół drzwi zewnętrznych zachowana jest swoboda poruszania się osobom z niepełnosprawnością poprzez zachowanie przed i po wejściu przestrzeni manewrowej o wymiarach150×150 cm i większych. Drzwi wewnętrzne, z wyjątkiem tych do pomieszczeń technicznych i gospodarczych, mają szerokość 0,9 m i wysokość 2 m w świetle ościeżnicy. W szkole jest dostępna jedna toaleta dla niepełnosprawnych, znajdująca się na parterze przy sali gimnastycznej. Drzwi do łazienki otwierają się na zewnątrz pomieszczenia, mają szerokość 0,9 m i wysokość 2 m w świetle ościeżnicy. Sekretariat szkoły i gabinet dyrektora znajdują się na pierwszym poziomie – na parterze budynku. Pomieszczenia szkolne posiadają etykiety informacyjne odnośnie przeznaczenia. Oznakowano drogi ewakuacyjne.
2. Dostępność korytarzy, schodów i wind: Korytarze szkolne mają odpowiednią szerokość do poruszania się osób w tym z niepełnosprawnością – wszystkie korytarze maja powyżej 2 m szerokości, co umożliwia swobodną komunikację dwukierunkową, w tym umożliwiającą minięcie się dwóch wózków. Korytarze posiadają właściwe naświetlenie – duże okna, nowe oświetlenie elektryczne dające światło o natężeniu oświetlenia na płaszczyźnie roboczej (0,85 m) o wartości 300 lx w równomiernym rozmieszczeniu. Korytarze tworzą nawierzchnię równą, antypoślizgową. W wewnętrznych ciągach komunikacyjnych brak wind dla osób z niepełnosprawnością, podjazdów, prowadnic. W ciągu komunikacyjnym wewnętrznym pomiędzy salą gimnastyczną a parterem szkoły znajduje się windy schodowa. W pozostałych ciągach komunikacyjnych brak windy schodowej. Zgodnie z normami bhp schody i progi zostały oznakowane odpowiednimi znakami. Sekretariat szkoły i gabinet dyrektora usytuowany został na pierwszym poziomie szkoły – na parterze budynku, posiada etykiety informacyjne.
3. Dostosowanie inne (pochylnie, platformy, automatyczne, samoobsługowe informacje głosowe, pętle indukcyjne) – schody zewnętrzne i wewnętrzne bez podjazdów, prowadnic, windy schodowej, w wewnętrznych ciągach komunikacyjnych brak wind. Brak zamontowanych samoobsługowych informacji głosowych, pętli indukcyjnych. Dla ułatwienia poruszania się osób w tym z niepełnosprawnością po budynku szkoły zastosowano możliwe dostosowania typu: pomieszczenia szkolne zostały oznakowane tabliczkami informacyjnymi. W szkole zastosowano poziome i pionowe znaki informacyjne odnośnie progów, schodów, dróg ewakuacyjnych. Umieszczono w widocznych miejscach schemat szkoły danego poziomu (schemat parteru, schemat I piętra i II piętra). Szkoła dysponuje drewnianą rampą podjazdową do tymczasowego zamontowania na schodach prowadzących do drzwi zewnętrznych najniżej usytuowanych nad poziomem drogi. Planuje się zakup specjalistycznej rampy metalowej.
4. Oznaczenia miejsc i sposobu korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych: Szkoła posiada wewnętrzny Parking. Parking szkoły ma wydzielone miejsce przewidziane dla osób z niepełnosprawnością. Miejsce oznaczono znakami poziomym oraz pionowym typu D-18a. Znak zawiera piktogram znaku D-18a – na niebieskim tle duża, biała litera P, w prawym dolnym rogu biały schemat koperty, pod znakiem informacja słowna: „Parking, miejsce zastrzeżone”.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach: Osoba z niepełnosprawnością wymagająca pomocy psa asystującego ma prawo wejść do obiektu użyteczności publicznej, do których zalicza się szkołę, wraz z towarzyszącym psem asystującym — (art. 20a ust. 1 pkt 1 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych) pod warunkiem wyposażenia psa asystującego w uprząż i posiadania przez osobę z niepełnosprawnością certyfikatu potwierdzającego, że pies ma status psa asystującego oraz zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
6. Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu w szkole – szkoła nie dysponuje tłumaczem języka migowego. Stosuje się następujące rozwiązania: Realizując postanowienia ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2023 r. poz. 20 ) dyrektor szkoły informuje, że: Szkoła przyjmuje do załatwienia sprawy zgłaszane: 1) osobiście, 2) przy udziale tłumacza, 3) przy udziale osoby przybranej, 4) w szczególnych przypadkach, po uzgodnieniu z organem prowadzącym, przy pomocy przeszkolonego pracownika Starostwa Powiatowego w Będzinie. Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej z udziałem tłumacza języka migowego jest proszona o zgłoszenie zamiaru skorzystania z tej usługi (usługa bezpłatna ), co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenia chęci skorzystania z usług tłumacza języka migowego można dokonać: 1) pisemnie, przesyłając zgłoszenie (nie stosuje się wzorów druków wniosków):
- za pośrednictwem podmiotów świadczących usługi pocztowe na adres: Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu, ul. Tadeusza Kościuszki 15, 42-470 Siewierz
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
2) telefonicznie, dzwoniąc na numer: 32 67 416 12, za pośrednictwem osoby przybranej, tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia się z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw. 3) osobiście w siedzibie Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu ul. Tadeusza Kościuszki 15, 42-470 Siewierz.
7. Informacja o obsłudze z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się.
Szkoła posiada na wyposażeniu translatory mowy Vesco. Umożliwiają one sprawne komunikowanie się z obcokrajowcami, którzy chcieliby zasięgnąć informacji w szkole.
Deklaracja poprawy dostępności.
W miarę możliwości będziemy poprawiać źle opracowane dokumenty tekstowe oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z bazą lektur szkolnych w języku ukraińskim. Tutaj znajdziecie linki do źródeł udostępniających nieodpłatne książki w języku ukraińskim, a także dodatkowe materiały do pobrania.
Lektury szkolne w języku ukraińskim:
Camus Albert: Dżuma
Dante Alighieri: Boska komedia
Данте Аліг'єрі: Божественна комедія
Homer: Iliada
Гомер: Іліада
Homer: Odyseja
Гомер: Одіссея
Horacy – wybrane utwory
Квінт Горацій Флакк
Kafka Franz: Proces (fragmenty)
Франц Кафка: Процес (збірник) - Фрагмент
Molier: Wybrane komedie (np. Skąpiec - strona 131) - do pobrania w pliku pdf
Мольєр: Вибрані комедії (Cкупий)
Orwell George: Rok 1984 (fragment)
Джордж Оруелл: 1984 (Фрагмент)
Pieśń o Rolandzie (do pobrania w pliku pdf)
Пісня про Роланда
Sofokles: Antygona
Софокл: Антігона
Szekspir William: Dramaty (np. Hamlet, Makbet, Romeo i Julia)
Вільям Шекспір
Książki w języku ukraińskim - wykaz stron internetowych
Książki w języku ukraińskim – Biblioteki dla Ukrainy
Tłumaczenia literatury światowej
https://sites.google.com/site/openbookclassic/svitova-literatura
Wybrane cyfrowe biblioteki Ukrainy:
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych informujemy – zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L z 04.05.2016 r., Nr 119, s. 1), zwanego dalej w skrócie „RODO”, iż:
- Administrator danych.
Administratorem danych osobowych jest Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu reprezentowane przez Dyrektor mgr Martę Szczerbę z siedzibą 42-470 Siewierz, ul. Tadeusza Kościuszki 15.
- Inspektor ochrony danych.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, Pana Marek Woźniak, Kancelaria ODO Wiktoria Wożniak ul. Osiedle Orłowiec 52 lokal 12, 44-280 Rydułtowy z którym można skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:
pod adresem poczty elektronicznej
- pisemnie na adres siedziby Administratora.
- Podstawa prawna i cele przetwarzania danych osobowych.
- Przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się w związku z realizacją zadań własnych bądź zleconych dla Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu określonych przepisami prawa, a w szczególności przepisami prawa oświatowego, w celu realizacji przysługujących uprawnień, zadań bądź spełnienia obowiązków określonych tymi przepisami prawa.
- Przetwarzanie może być również niezbędne w celu wykonania umowy, której Pan/Pani, jest stroną lub do podjęcia działań, na Pani/Pana żądanie, przed zawarciem umowy.
- Mogą również wystąpić przypadki, w których zostanie Pan/Pani poproszony/a o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu i zakresie.
- Odbiorcy danych osobowych.
Dane nie będą przekazywane innym podmiotom, z wyjątkiem podmiotów uprawnionych do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa.
- Okres przechowywania danych osobowych.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa.
- Po spełnieniu celu, dla którego Pani/Pana dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej.
- Prawa osób, których dane dotyczą, w tym dostępu do danych osobowych.
Na zasadach określonych przepisami RODO, posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora:
- dostępu do treści swoich danych osobowych,
- sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
- usunięcia swoich danych osobowych,
- ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
- przenoszenia swoich danych osobowych,
a ponadto, posiada Pani/Pan prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych.
- Prawo do cofnięcia zgody.
1. Tam, gdzie do przetwarzania danych osobowych konieczne jest wyrażenie zgody, zawsze ma Pan/Pani prawo nie wyrazić zgody, a w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia, do cofnięcia zgody.
2. Wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie Pani/Pana danych do momentu jej wycofania.
- Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, a od momentu uchwalenia nowelizacji ustawy o ochronie danych osobowych Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych oraz konsekwencjach niepodania danych osobowych.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych może być wymogiem:
- ustawowym,
- umownym, lub
- warunkiem zawarcia umowy,
do których podania będzie Pani/Pan zobowiązana/y.
- W przypadku, gdy będzie istniał obowiązek ustawowy, a nie poda Pani/Pan swoich danych, nie będziemy mogli zrealizować zadania ustawowego, co może skutkować konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa.
- W przypadku, gdy będzie istniał wymóg umowny, a nie poda Pani/Pan swoich danych, nie będziemy mogli wykonać takiej umowy.
- W przypadku, kiedy podanie danych będzie warunkiem zawarcia umowy, a nie poda Pani/Pan swoich danych, nie będziemy mogli zawrzeć takiej umowy.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Imię |
Nazwisko |
|
Nauczane przedmioty |
Iwona |
Adamus |
|
chemia |
Edyta |
Będkowska |
|
matematyka, informatyka |
Agnieszka |
Buryan-Machura |
|
język włoski |
Bożena |
Chabińska |
|
matematyka |
Inez |
Czerwińska |
|
język angielski, przedmioty zawodowe |
Joanna |
Dybowska |
|
religia |
Olga |
Dydak |
|
język niemiecki bibliotekarz |
Katarzyna |
Dyrda |
|
język angielski |
Aneta |
Frączek |
|
pedagog szkolny pedagog specjalny |
Barbara |
Gajdzik-Pawliszyn |
biznes i zarządzanie, podstawy przedsiębiorczości | |
Karolina |
Jankowska |
|
przedmioty zawodowe |
Gabriela |
Kalarus |
|
język rosyjski |
Ewa |
Karmańska-Kocznur |
|
geografia |
Anna |
Kieller-Bańka |
|
biologia |
Mariusz |
Kobiński |
|
wychowanie fizyczne |
Marta | Koterwa-Stolarska |
|
język polski bibliotekarz |
Jolanta |
Kozak |
|
historia, plastyka |
Zbigniew |
Kozak |
|
historia, historia i teraźniejszość |
Edyta |
Kuzber |
|
język niemiecki |
Krystian |
Kwiecień |
|
wychowanie fizyczne |
Aneta Antonina |
Machura |
|
edukacja dla bezpieczeństwa |
Aneta Magdalena |
Machura |
|
informatyka |
Robert |
Machura |
|
informatyka |
Małgorzata |
Mazur |
|
język polski |
Jacek |
Michalak |
|
religia |
Dariusz |
Nawrot |
|
wychowanie fizyczne |
Agnieszka |
Nowak |
|
przedmioty zawodowe |
Ewa |
Nowak |
|
przedmioty zawodowe |
Ewelina |
Owczarek |
|
język polski |
Wiktoria |
Smal |
|
język angielski |
Marta |
Szczerba |
|
Dyrektor podstawy przedsiębiorczości, biznes i zarządzanie |
Marzena |
Szymkiewicz-Rzepecka |
|
przedmioty zawodowe |
Witold |
Urbańczyk |
|
matematyka, fizyka |
Urszula |
Warmuz |
|
historia, historia i teraźniejszość, WOS, WDŻ |
Klaudia |
Wziętal-Wleciał |
|
psycholog podstawy psychologii |
Katarzyna |
Zemła |
|
pedagog specjalny, nauczyciel rewalidator |
Grzegorz |
Złocki |
|
fizyka |
WAŻNE: Konsultacje z nauczycielami odbywają się zgodnie z poniższym harmonogramem.
Ze względu na sezon chorobowy, zalecamy wykonanie telefonu do sekretariatu szkoły, celem potwierdzenia dostępności nauczyciela w danym dniu.
Jeżeli mają Państwo potrzebę rozmowy z nauczycielem w innym terminie, prosimy o wcześniejsze umówienie się.
Rozmowy nauczycieli z rodzicami nie mogą odbywać się w czasie, kiedy nauczyciel prowadzi lekcje, pełni dyżur na korytarzu szkolnym czy wykonuje inne obowiązki zlecone przez dyrektora szkoły.
Harmonogram konsultacji w roku szkolnym 2024/2025
Imię |
Nazwisko |
|
Nauczane przedmioty |
Godzina dostępności |
Marta |
Szczerba |
Dyrektor szkoły biblioteka biznes i zarządzanie |
Wtorek 7:30-8:00 Środa 7:30-8:00 |
|
Olga |
Dydak |
Wicedyrektor język niemiecki biblioteka |
Piątek 15:00–15:30 Poniedziałek |
|
Iwona |
Adamus |
chemia |
Poniedziałek 7:10-7:40 Środa 7:10-7:40 |
|
Edyta |
Będkowska |
matematyka, informatyka |
Wtorek 7:10–7:40 Środa 7:20–7:50 |
|
Agnieszka |
Buryan-Machura |
język włoski |
Środa 15:25-15:55 |
|
Bożena |
Chabińska |
matematyka |
Czwartek 15:20-16:20 |
|
Inez |
Czerwińska |
język angielski, |
Piątek |
|
Joanna |
Dybowska |
religia |
Piątek 9:30–10:00 |
|
Katarzyna |
Dyrda |
język angielski |
Poniedziałek 7:20-7:50 Piątek 7:20-7:50 |
|
Aneta |
Frączek |
pedagog szkolny, |
Piątek 7:00-7:30 Środa 15:30-16:00 |
|
Barbara |
Gajdzik-Pawliszyn |
biznes i zarządzanie podstawy przedsiębiorczości |
Poniedziałek |
|
Gabriela |
Kalarus |
język rosyjski |
Czwartek 9:40-10:10 |
|
Karolina |
Jankowska |
przedmioty zawodowe |
Poniedziałek 7:20-7:50 |
|
Ewa |
Karmańska-Kocznur |
geografia |
Czwartek |
|
Anna |
Kieller-Bańka |
biologia |
Wtorek 13:40 – 14:40 |
|
Mariusz |
Kobiński |
wychowanie fizyczne |
Środa 13:00-14:00 |
|
Jolanta |
Kozak |
historia, plastyka |
Czwartek 15:20-15:50 |
|
Zbigniew |
Kozak |
historia, historia i teraźniejszość |
Czwartek 14:35-15:35 |
|
Edyta |
Kuzber |
język niemiecki, |
Poniedziałek |
|
Krystian |
Kwiecień |
wychowanie fizyczne |
Czwartek 10:15–11:15 |
|
Aneta Antonina |
Machura |
edukacja dla bezpieczeństwa terapeuta pedagogiczny |
Podczas zebrań z rodzicami |
|
Aneta Magdalena |
Machura |
informatyka |
Poniedziałek 9:25-10:25 |
|
Robert |
Machura |
informatyka |
Podczas zebrań z rodzicami |
|
Małgorzata |
Mazur |
język polski |
Wtorek 7:20-7:50 Środa 7:20-7:50 |
|
Jacek |
Michalak |
religia |
Środa 11:15–12:15 |
|
Dariusz |
Nawrot |
wychowanie fizyczne |
Poniedziałek 7:00-7:30 |
|
Agnieszka |
Nowak |
przedmioty zawodowe |
Poniedziałek 7:20-7:50 Piątek 7:20-7:50 |
|
Ewa |
Nowak |
przedmioty zawodowe |
Piątek 14:30–15:30 |
|
Ewelina |
Owczarek |
język polski |
Poniedziałek |
|
Wiktoria |
Smal |
język angielski |
Czwartek 8:55-9:25 |
|
Marta |
Koterwa-Stolarska |
język polski bibliotekarz |
Środa 12:00-13:00
|
|
Marzena |
Szymkiewicz-Rzepecka |
przedmioty zawodowe |
Wtorek 8:10-8:40 Czwartek 13:40-14:10 |
|
Klaudia |
Wziętal-Wleciał |
psycholog podstawy psychologii |
Poniedziałek 9:30-10:30 |
|
Witold |
Urbańczyk |
matematyka, fizyka |
Piątek 14:30-15:30 |
|
Urszula |
Warmuz |
historia, historia i teraźniejszość, WOS, WDŻ |
Piątek 14:30-15:00 |
|
Katarzyna |
Zemła |
pedagog specjalny |
1 i 3 piątek miesiąca 15:30-16:00 |
|
Grzegorz |
Złocki |
fizyka |
Poniedziałek |
Dziękujemy za życzliwość i każdą, nawet najdrobniejszą, wpłatę.
Przyjmujemy z wdzięcznością darowizny rzeczowe.
Jesteśmy przekonani, że działania społeczne i filantropijne dają ogromną satysfakcję oraz stanowią dla młodzieży godny naśladowania przykład zaangażowania w sprawy społeczne i publiczne.
Wierzymy, że pomoc Państwa umożliwi zrealizowanie wielu zadań, przyczyni się do rozwoju szkoły oraz pomoże nam stworzyć jak najlepsze warunki do nauki i wychowania młodzieży.
Z wyrazami szacunku,
Społeczność Zespołu Szkół
Ogólnokształcących i Technicznych
im. Jana Pawła II w Siewierzu
Nr konta do wpłat:
53 8438 0001 0020 0643 2000 0020
Osoby zainteresowane wspieraniem naszej placówki zachęcamy do kontaktu z Dyrektorem szkoły lub z Radą Rodziców.
GODZINY PRACY NAUCZYCIELI SPECJALISTÓW
W ROKU SZKOLNYM 2022/2023
|
Pedagog szkolny |
Pedagog specjalny |
Psycholog |
Poniedziałek |
7:15-13:45 |
11:30-15:30 |
9:00-12:00 |
Wtorek |
12:15-16:15 |
|
|
Środa |
12:15-14:30 Konsultacje: 14:30-15:30 |
13:30-15:00 |
|
Czwartek |
8:00-13:45 |
12:30-13:30 Konsultacje: 13:30-14:00 |
|
Piątek |
12:15-13:45 |
|
Konsultacje 8:30-9:00 9:00-15:00 |
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych informujemy – zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L z 04.05.2016 r., Nr 119, s. 1), zwanego dalej w skrócie „RODO”, iż:
- Administrator danych.
Administratorem danych osobowych jest Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu reprezentowane przez Dyrektor mgr Martę Szczerbę z siedzibą 42-470 Siewierz, ul. Tadeusza Kościuszki 15.
- Inspektor ochrony danych.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, Pana Marek Woźniak, z którym można skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:
pod adresem poczty elektronicznej
- pisemnie na adres siedziby Administratora.
- Podstawa prawna i cele przetwarzania danych osobowych.
- Przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się w związku z realizacją zadań własnych bądź zleconych dla Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu określonych przepisami prawa, a w szczególności przepisami prawa oświatowego, w celu realizacji przysługujących uprawnień, zadań bądź spełnienia obowiązków określonych tymi przepisami prawa.
- Przetwarzanie może być również niezbędne w celu wykonania umowy, której Pan/Pani, jest stroną lub do podjęcia działań, na Pani/Pana żądanie, przed zawarciem umowy.
- Mogą również wystąpić przypadki, w których zostanie Pan/Pani poproszony/a o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu i zakresie.
- Odbiorcy danych osobowych.
Dane nie będą przekazywane innym podmiotom, z wyjątkiem podmiotów uprawnionych do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa.
- Okres przechowywania danych osobowych.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa.
- Po spełnieniu celu, dla którego Pani/Pana dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej.
- Prawa osób, których dane dotyczą, w tym dostępu do danych osobowych.
Na zasadach określonych przepisami RODO, posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora:
- dostępu do treści swoich danych osobowych,
- sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
- usunięcia swoich danych osobowych,
- ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
- przenoszenia swoich danych osobowych,
a ponadto, posiada Pani/Pan prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych.
- Prawo do cofnięcia zgody.
1. Tam, gdzie do przetwarzania danych osobowych konieczne jest wyrażenie zgody, zawsze ma Pan/Pani prawo nie wyrazić zgody, a w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia, do cofnięcia zgody.
2. Wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie Pani/Pana danych do momentu jej wycofania.
- Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, a od momentu uchwalenia nowelizacji ustawy o ochronie danych osobowych Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych oraz konsekwencjach niepodania danych osobowych.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych może być wymogiem:
- ustawowym,
- umownym, lub
- warunkiem zawarcia umowy,
do których podania będzie Pani/Pan zobowiązana/y.
- W przypadku, gdy będzie istniał obowiązek ustawowy, a nie poda Pani/Pan swoich danych, nie będziemy mogli zrealizować zadania ustawowego, co może skutkować konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa.
- W przypadku, gdy będzie istniał wymóg umowny, a nie poda Pani/Pan swoich danych, nie będziemy mogli wykonać takiej umowy.
- W przypadku, kiedy podanie danych będzie warunkiem zawarcia umowy, a nie poda Pani/Pan swoich danych, nie będziemy mogli zawrzeć takiej umowy.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
mgr Marta Szczerba
Dyrektor
Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu
e-mail:
tel. 32 67 41 612, 721 144 111
Dzieje Liceum Ogólnokształcącego w Siewierzu dziś Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu
Liceum w Siewierzu i Państwowe Koedukacyjne Gimnazjum utworzono w 1947r. Było to ważne wydarzenie w prawie 1000-letniej historii miasta. Zrozumiała była radość mieszkańców Siewierza i okolicznych miejscowości z utworzenia szkoły średniej, która miała dać młodzieży wiedzę i lepszą pozycję społeczną. Szkoła nie zawiodła pokładanych w nią nadziei. W ciągu 50 lat opuściło jej mury 2200 absolwentów, wybierając na kontynuację nauki uczelnie wyższe od Krakowa przez Śląsk, Wrocław, Warszawę także Lublin. Siewierska szkoła dawała wiedzę, kształtowała charaktery, rozwijała indywidualne zainteresowania, wdrażała nawyki sumienności i roztropności.
Siedzibą Gimnazjum stał się przebudowany budynek dawnej Szkoły Elementarnej, która mieściła się tu od roku 1837.
Wiele prac remontowych wykonywali okoliczni mieszkańcy, dla których liceum było symbolem powrotu grodu do dawnej świetności. W październiku 1947 r. do użytku przekazano tylko 3 klasy. Prace wykończeniowe zakończono w 1948 roku. Rozbudowę kontynuowano w 1949 roku, powiększając szkołę o pokoje dla nauczycieli i internat. Pierwsze wyposażenie zostało zakupione w 1947 roku za pieniądze zebrane przez Komitet Obywatelski i przekazane dyrekcji szkoły. W skład Komitetu Obywatelskiego wchodzili: Wójt Józef Pyrzyk, Sekretarz Urzędu Zygmunt Korusiewicz, Kierownik Szkoły Powszechnej Walenty Miciński i Zawiadowca Stacji PKP Zdzisław Gorzelak.
Kadrę nauczycielską tworzyli nauczyciele z różnych stron Polski. Pierwszym dyrektorem i organizatorem tej placówki był Zdzisław Salomon, urodzony 7 grudnia 1905 roku w Nowym Sączu w rodzinie Salomei i Franciszka Bugajskich.
Dyrektorzy Liceum:
Zdzisław Salomon (1947-1948)
dr Halina Bilińska (1948-1949)
Roman Zieliński (1949-1972)
mgr Józef Wawrzyszko (1972-1977)
mgr Piotr Ostrowski (1977)
mgr Irena Kmiecik (1977-1992)
mgr Krzysztof Będkowski (1992-2012)
mgr Elżbieta Horbatowska (2012-2022)
mgr Barbara Bochenek (II -III 2022)
mgr Marta Szczerba (2022 – do nadal)
Z okresu działań szkoły po II wojnie bogaty w działalność jest czas lat 60-tych, gdy dyrektorem szkoły był Roman Zieliński. We wrześniu 1961 w siewierskiej szkole powstało radiostudio. Młodzi uczniowie uwierzyli, że ich posłannictwem jest żyć aktywnie i projektować swą przyszłość opartą na własnym rozwoju oraz angażowaniu się w problemy zbiorowości. Próbowali ogarnąć swą młodzieńczą wyobraźnią wszystkie sfery życia miasteczka: gospodarczą, społeczną, kulturalną oraz oczywiście historyczną. Radiostudio obejmowało zasięgiem obszar po Żelisławice, Brudzowice, Sulików. Młodzi redaktorzy utworzyli swój własny hymn: „ Hymn Radiostudia” , w którym ukazywali siłę wynikającą z jedności umysłów i serc. O tych latach informuje monografia szkoły wydana na jej 50-lecie.
1 września 1992 roku, w wyniku konkursu dyrektorem placówki został mgr Krzysztof Będkowski. Zakres obowiązków nowo wybranego dyrektora powiększył się od września 1994 roku, z chwilą otwarcia Liceum Ekonomicznego (25 stycznia 1994 roku), natomiast we wrześniu 1995 obie szkoły przekształcono w Zespół Szkół (14 lipca 1995).
28 czerwca 2005 r. Uchwałą Rady Powiatu Będzińskiego Zespół Szkół w Siewierzu przyjmuje imię Jana Pawła II. Uroczystość nadana imienia odbyła się 16 września 2005 r. w obecności J.E. Ordynariusza Diecezji Sosnowieckiej bp. dr. Adama Śmigielskiego. W tym dniu nastąpiło także uroczyste poświęcenie nowego sztandaru szkoły.
Uchwałą Zarządu Powiatu Będzińskiego z dnia 18 lipca 2012 r. zmieniono nazwę szkoły z Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Siewierzu na Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Siewierzu. W skład szkoły o tej nazwie wchodzą Liceum Ogólnokształcące i Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych.
Zmieniając nazwę szkoły, Zespołu, Zarząd Powiatu pozostawił szczytne imię Patrona Jana Pawła II. Szkoła włączyła się w działania Diecezjalnej Rodziny Szkół im. Jana Pawła II, prowadzonej w Kurii Sosnowieckiej przez ks. kan. dr. Michała Bordę.
W wyniku konkursu obowiązki dyrektora szkoły z dniem 1 września 2012 r. przyjmuje mgr filologii polskiej i mgr pedagogiki Elżbieta Horbatowska.
W szkole funkcjonują 4 klasy Liceum Ogólnokształcącego: dwie kl. III, jedna kl. II i jedna kl. I . Kończą szkołę uczniowie ostatniej klasy Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych.
Wznowiona zostaje edycja gazetki szkolnej LO News, założona nowa strona internetowa szkoły, strona społecznościowa fb, szkoła rozpoczyna realizację projektu Comenius pn.: „School leaving? No, thank you” (Opuszczasz szkołę? Nie dziękuję!) Projekt realizuje zadania projektów Comenius wspierających kształcenie ustawiczne. W wyniku realizacji celów Projektu zostaje podjęta współpraca z 5-cioma krajami Europy z: Francją, Wochami, Cyprem, Bułgarią, Turcją . Projekt zakrojony jest na 2 lata. Jego koordynatorem zostaje mgr Urszula Kosteczka. W ramach projektu zostaje założona strona społecznoościowa na facebooku.
Współpracując z Powiatem Będzińskim, LO w Siewierzu rozpoczyna realizację projektu prowadzonego z Hiszpanią - COMENIUS REGIO – „Przez wspólne korzenie do wspólnej przyszłości”, który skupia się wokół tradycji drogi Św. Jakuba – Via Regia, wpisanej na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Projekt finalizuje działania ze szkołami w Santiago de Compostela w Hiszpanii. Koordynatorem projektu w Liceum jest p. Olga Dydak.
3 grudnia 2015 obchodzono uroczyście rocznicę 10-lecia nadania imienia Patrona. Jubileuszowej Mszy św. przewodniczył J.E. Ordynariusz Diecezji Sosnowieckiej bp. dr Grzegorz Kaszak. W murach szkoły nastąpiło odsłonięcie i poświecenie pamiątkowej Tablicy.
W roku 2015 dyrektor szkoły podjęła działania zmierzające do utworzenia Technikum, które zostały sfinalizowane w roku 2018. W marcu Zarząd Powiatu Będzińskiego pozytywnie zaopiniował wniosek o utworzeniu w Siewierzu Technikum Logistycznego. Zawód technik logistyk został pozytywnie zaopiniowany przez Powiatowy i Wojewódzki Urząd Pracy, jako zawód należący do grupy zawodów poszukiwanych na rynku pracy, zatem zapewniający młodzieży kończącej szkołę szerokie możliwości zatrudnienia w różnych sektorach: handlowym, magazynowym, produkcyjnym, spedycyjnym czy mundurowym.
Szkoła jest sukcesywnie odnawiana i doposażona. Zmieniono elewacje wewnętrzne, odnowiono klasopracownie, doposażono pracownie w pomoce dydaktyczne, przystąpiono do przywrócenia do użytku klasopracowni na II piętrze szkoły.
Poprowadzono system odprowadzający wodę deszczową z rynien, spinając rynny i prowadząc je do utworzonych studzienek.
W sierpniu 2017 r. dyrektor szkoły Elżbiet Horbatowska ponownie stanęła do konkursu i w jego wyniku na kolejną kadencję objęła obowiązki dyrektora szkoły.
1 kwietnia 2018 r. w murach szkoły odbył się pierwszy Diecezjalny Zjazd Szkół noszących imię Jana Pawła II. Przybyły poczty sztandarowe i delegacje ze szkół od Sułoszowej przez Sławków, Jaworzno, Bukowno, Będzin po Zendek.
Z dniem 1 września 2018 r. szkoła zmieniła nazwę na Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II. W skład Zespołu weszły szkoły: nowoutworzone Technikum, Liceum Ogólnokształcące i Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych. Rok szkolny 2018/2019 rozpoczęła klasa I Technikum Logistycznego oraz klasa I Liceum Ogólnokształcącego.
W listopadzie 2018 r. Technikum realizuje projekt MEN – nowe pracownie dla nowych zawodów i uzyskuje 45 tys. dofinansowania w celu doposażenia pracowni logistycznej.
W 2020 szkoła uzyskuje dofinansowanie 14 tys. w ramach Projektu „Aktywna Tablica”, wzbogacając zestaw szkolnych pomocy dydaktycznych o 2 interaktywne monitory 75″
Rok 2020 uczniowie kl. II Technikum Logistycznego w Siewierzu zdają pierwszy z dwóch egzaminów zawodowy z wynikiem 100% zdanych!
Absolwenci Liceum Ogólnokształcącego co roku uzyskują wysokie wyniki w egzaminach maturalnych i wybierają studia na uczelniach od Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie przez Uniwersytet Śląski, Wrocławski, Opolski, Politechnikę Śląską, Wyższą Szkołę HUMANITAS w Sosnowcu, Politechnikę Warszawską na różnych kierunkach, w tym prowadzonych w języku angielskim. Szkoła współpracuje z Uniwersytetem Jagiellońskim, uczniowie uzyskują indeks UJ, Politechniką Częstochowską w ramach Młodzieżowego Uniwersytetu Politechniki, Wyższą Szkołą Logistyczną w Poznaniu w zakresie pomocy dydaktycznej, Uniwersytetem Śląskim w Katowicach, w zakresie udziału w wykładach naukowych różnych wydziałów, Wyższą Szkołą HUMANITAS i Akademią WSB w Dąbrowie Górniczej – uczniowie uzyskują stypendia na studia – Złote Indeksy. Co roku wśród uczniów Technikum i Liceum Ogólnokształcącego uczniowie uzyskują stypendia naukowe i sportowe: Prezesa Rady Ministrów, Starosty Będzińskiego, Burmistrza Miasta i Gminy Siewierz, Dyrektora Szkoły. Uczennica Marta Gryczka za wybitne osiągnięcia w dziedzinie artystycznej i sportu dwukrotnie uzyskała Stypendium Ministra Edukacji Narodowej.
W 2021 r. zostaje ponownie złożony Projekt „Aktywna Tablica”, tym razem dla Technikum na kwotę 14 tys., co wzbogaca pomoce dydaktyczne o kolejne 2 monitory interaktywne 75″. Z budżetu szkoły zostaje zakupiony kolejny monitor interaktywny 75″. W szkole zakończono proces odnowienia sal lekcyjnych i korytarzy szkolnych. Zakupiono do przywróconych sal nowe meble i ławki szkolne, tablice. Uruchomiono nową szatnię uczniowską.
Od 2021 r. Technikum w Siewierzu realizuje Projekt Marszałkowski finansowany z UE pozwalający uczniom w ramach bezpłatnych kursów kwalifikacyjnych nabyć dodatkowe kompetencje zawodowe. Uczniowie zdobywają certyfikaty w ramach kursów: na prawo jazdy, wózki widłowe, obsługę kas fiskalnych. Szkoła zyskuje 80 tys. i tworzy nową pracownię logistyczną.
Obecnie w murach szkoły uczy się ponad 240 uczniów w 9 klasach.
W lutym 2022 r. obowiązki p.o. dyrektora szkoły przejmuje mgr ekonomii p. Barbara Bochenek.
Z dniem 1 kwietnia 2022 r. dyrektorem szkoły zostaje mgr Marta Szczerba.