Bez kategorii
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Deklaracja dostępności zsoits.edu.pl
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 17.03.2025
Wstęp Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.zsoits.edu.pl Data publikacji: 01.09.2022 r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 01.09.2022 r.
Status pod względem zgodności:
Strona internetowa www. zsoits.edu.pl.pl jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- zamieszczone informacje są w postaci artykułów lub załączników, które nie są dostępne cyfrowo w całości,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchoniemych,
- filmy nie posiadają audiodeskrypcji dla osób niewidomych
- zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych,
- strona internetowa nie posiada aplikacji mobilnej
- zamieszczone informacje w postaci załączników są w dostępnej formie i mają charakter informacji jaki jest niezbędny do jej opublikowania,
- administratorzy/redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności,
- na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki,
- strona internetowa nie posiada aplikacji mobilnej
Dostępna strona
- Linki - także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoją przeglądarką.
- Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności: zróżnicowana czcionka pod kątem koloru i wielkości, używanie w zapisach słów wersalików i kapitalików, podkreśleń, konturów, uwypukleń, indeksów.
- Tekst formułowany jest graficznie z justowaniem lewostronnym („złamanie” wrażenia zbitej kostki tekstu)
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności: Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2022-01-10
Metoda przygotowania oświadczenia: Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe: W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Pan - adres email
Informacje na temat procedury:
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/
Dane teleadresowe podmiotu publicznego:
Adres: 42-470 Siewierz ul .Tadeusza Kościuszki 15
Tel.: 32 67 416 12; +48 721 144 111
Faks: brak
E-mail:
Strona internetowa: www.zsoits.edu.pl.pl
Dostępność architektoniczna:
1. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli: Położenie głównych drzwi zewnętrznych (wejściowych) do budynku szkoły- łatwa lokalizacja od strony jezdni, kolejne drzwi zewnętrzne znajdują się na dziedzińcu wewnętrznym i od strony Parkingu szkoły. Kształt i wymiary pomieszczeń wejściowych umożliwiają dogodne warunki ruchu. Główne wejście do szkoły oznaczono tablicami urzędowymi. Drzwi główne, jak i pozostałe drzwi zewnętrzne są dwuskrzydłowe i posiadają określone normami parametry w odniesieniu do rozwieranych drzwi zewnętrznych, dwuskrzydłowych. Szerokość skrzydła głównego ma 0,9 m, wysokość drzwi 2 m, wysokość progów nie przekracza 20 mm. Drzwi otwierają się na zewnątrz. Parametry te pozwalają na przemieszczenie się nimi, przy otwarciu drugiego skrzydła osób z niepełnosprawnością. Warunków dostępności nie spełnia usytuowanie drzwi zewnętrznych – wysoki parter - dojście do drzwi zewnętrznych prowadzi schodami bez podjazdów, prowadnic, windy schodowej. Nawierzchnia przed schodami jest utwardzona. W ciągu doprowadzającym do głównych drzwi zewnętrznych zamontowano poręcz. Wokół drzwi zewnętrznych zachowana jest swoboda poruszania się osobom z niepełnosprawnością poprzez zachowanie przed i po wejściu przestrzeni manewrowej o wymiarach150×150 cm i większych. Drzwi wewnętrzne, z wyjątkiem tych do pomieszczeń technicznych i gospodarczych, mają szerokość 0,9 m i wysokość 2 m w świetle ościeżnicy. W szkole jest dostępna jedna toaleta dla niepełnosprawnych, znajdująca się na parterze przy sali gimnastycznej. Drzwi do łazienki otwierają się na zewnątrz pomieszczenia, mają szerokość 0,9 m i wysokość 2 m w świetle ościeżnicy. Sekretariat szkoły i gabinet dyrektora znajdują się na pierwszym poziomie – na parterze budynku. Pomieszczenia szkolne posiadają etykiety informacyjne odnośnie przeznaczenia. Oznakowano drogi ewakuacyjne.
2. Dostępność korytarzy, schodów i wind: Korytarze szkolne mają odpowiednią szerokość do poruszania się osób w tym z niepełnosprawnością – wszystkie korytarze maja powyżej 2 m szerokości, co umożliwia swobodną komunikację dwukierunkową, w tym umożliwiającą minięcie się dwóch wózków. Korytarze posiadają właściwe naświetlenie – duże okna, nowe oświetlenie elektryczne dające światło o natężeniu oświetlenia na płaszczyźnie roboczej (0,85 m) o wartości 300 lx w równomiernym rozmieszczeniu. Korytarze tworzą nawierzchnię równą, antypoślizgową. W wewnętrznych ciągach komunikacyjnych brak wind dla osób z niepełnosprawnością, podjazdów, prowadnic. W ciągu komunikacyjnym wewnętrznym pomiędzy salą gimnastyczną a parterem szkoły znajduje się windy schodowa. W pozostałych ciągach komunikacyjnych brak windy schodowej. Zgodnie z normami bhp schody i progi zostały oznakowane odpowiednimi znakami. Sekretariat szkoły i gabinet dyrektora usytuowany został na pierwszym poziomie szkoły – na parterze budynku, posiada etykiety informacyjne.
3. Dostosowanie inne (pochylnie, platformy, automatyczne, samoobsługowe informacje głosowe, pętle indukcyjne) – schody zewnętrzne i wewnętrzne bez podjazdów, prowadnic, windy schodowej, w wewnętrznych ciągach komunikacyjnych brak wind. Brak zamontowanych samoobsługowych informacji głosowych, pętli indukcyjnych. Dla ułatwienia poruszania się osób w tym z niepełnosprawnością po budynku szkoły zastosowano możliwe dostosowania typu: pomieszczenia szkolne zostały oznakowane tabliczkami informacyjnymi. W szkole zastosowano poziome i pionowe znaki informacyjne odnośnie progów, schodów, dróg ewakuacyjnych. Umieszczono w widocznych miejscach schemat szkoły danego poziomu (schemat parteru, schemat I piętra i II piętra). Szkoła dysponuje drewnianą rampą podjazdową do tymczasowego zamontowania na schodach prowadzących do drzwi zewnętrznych najniżej usytuowanych nad poziomem drogi. Planuje się zakup specjalistycznej rampy metalowej.
4. Oznaczenia miejsc i sposobu korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych: Szkoła posiada wewnętrzny Parking. Parking szkoły ma wydzielone miejsce przewidziane dla osób z niepełnosprawnością. Miejsce oznaczono znakami poziomym oraz pionowym typu D-18a. Znak zawiera piktogram znaku D-18a – na niebieskim tle duża, biała litera P, w prawym dolnym rogu biały schemat koperty, pod znakiem informacja słowna: „Parking, miejsce zastrzeżone”.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach: Osoba z niepełnosprawnością wymagająca pomocy psa asystującego ma prawo wejść do obiektu użyteczności publicznej, do których zalicza się szkołę, wraz z towarzyszącym psem asystującym — (art. 20a ust. 1 pkt 1 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych) pod warunkiem wyposażenia psa asystującego w uprząż i posiadania przez osobę z niepełnosprawnością certyfikatu potwierdzającego, że pies ma status psa asystującego oraz zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
6. Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu w szkole – Realizując postanowienia ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r.o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2023 r. poz. 20 ) dyrektor szkoły informuje, że: Szkoła zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego online (PJM). Usługa ta jest bezpłatna i dostępna w godzinach pracy szkoły. Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej z udziałem tłumacza języka migowego jest proszona o zgłoszenie zamiaru skorzystania z tej usługi na 1 dni przed planowanym terminem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Usługa dostępna jest na miejscu, w siedzibie szkoły: ul. Tadeusza Kościuszki 15, 42-470 Siewierz.
Zgłoszenia chęci skorzystania z usług tłumacza języka migowego można dokonać:
1) pisemnie, przesyłając zgłoszenie (nie stosuje się wzorów druków wniosków): za pośrednictwem podmiotów świadczących usługi pocztowe na adres: Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu, ul. Tadeusza Kościuszki 15, 42-470 Siewierz; lub: za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
2) telefonicznie, dzwoniąc na numer: 32 67 416 12, za pośrednictwem osoby przybranej, tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia się z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.
3) osobiście w siedzibie Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu ul. Tadeusza Kościuszki 15, 42-470 Siewierz.
7. Informacja o obsłudze z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się.
Szkoła posiada na wyposażeniu translatory mowy Vesco. Umożliwiają one sprawne komunikowanie się z obcokrajowcami, którzy chcieliby zasięgnąć informacji w szkole.
Deklaracja poprawy dostępności.
W miarę możliwości będziemy poprawiać źle opracowane dokumenty tekstowe oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Deklaracja dostępności zsoits.edu.pl
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 17.03.2025
Wstęp Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.zsoits.edu.pl Data publikacji: 01.09.2022 r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 01.09.2022 r.
Status pod względem zgodności:
Strona internetowa www. zsoits.edu.pl.pl jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- zamieszczone informacje są w postaci artykułów lub załączników, które nie są dostępne cyfrowo w całości,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchoniemych,
- filmy nie posiadają audiodeskrypcji dla osób niewidomych
- zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych,
- strona internetowa nie posiada aplikacji mobilnej
- zamieszczone informacje w postaci załączników są w dostępnej formie i mają charakter informacji jaki jest niezbędny do jej opublikowania,
- administratorzy/redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności,
- na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki,
- strona internetowa nie posiada aplikacji mobilnej
Dostępna strona
- Linki - także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoją przeglądarką.
- Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności: zróżnicowana czcionka pod kątem koloru i wielkości, używanie w zapisach słów wersalików i kapitalików, podkreśleń, konturów, uwypukleń, indeksów.
- Tekst formułowany jest graficznie z justowaniem lewostronnym („złamanie” wrażenia zbitej kostki tekstu)
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności: Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2022-01-10
Metoda przygotowania oświadczenia: Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe: W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Pan - adres email
Informacje na temat procedury:
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/
Dane teleadresowe podmiotu publicznego:
Adres: 42-470 Siewierz ul .Tadeusza Kościuszki 15
Tel.: 32 67 416 12; +48 721 144 111
Faks: brak
E-mail:
Strona internetowa: www.zsoits.edu.pl.pl
Dostępność architektoniczna:
1. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli: Położenie głównych drzwi zewnętrznych (wejściowych) do budynku szkoły- łatwa lokalizacja od strony jezdni, kolejne drzwi zewnętrzne znajdują się na dziedzińcu wewnętrznym i od strony Parkingu szkoły. Kształt i wymiary pomieszczeń wejściowych umożliwiają dogodne warunki ruchu. Główne wejście do szkoły oznaczono tablicami urzędowymi. Drzwi główne, jak i pozostałe drzwi zewnętrzne są dwuskrzydłowe i posiadają określone normami parametry w odniesieniu do rozwieranych drzwi zewnętrznych, dwuskrzydłowych. Szerokość skrzydła głównego ma 0,9 m, wysokość drzwi 2 m, wysokość progów nie przekracza 20 mm. Drzwi otwierają się na zewnątrz. Parametry te pozwalają na przemieszczenie się nimi, przy otwarciu drugiego skrzydła osób z niepełnosprawnością. Warunków dostępności nie spełnia usytuowanie drzwi zewnętrznych – wysoki parter - dojście do drzwi zewnętrznych prowadzi schodami bez podjazdów, prowadnic, windy schodowej. Nawierzchnia przed schodami jest utwardzona. W ciągu doprowadzającym do głównych drzwi zewnętrznych zamontowano poręcz. Wokół drzwi zewnętrznych zachowana jest swoboda poruszania się osobom z niepełnosprawnością poprzez zachowanie przed i po wejściu przestrzeni manewrowej o wymiarach150×150 cm i większych. Drzwi wewnętrzne, z wyjątkiem tych do pomieszczeń technicznych i gospodarczych, mają szerokość 0,9 m i wysokość 2 m w świetle ościeżnicy. W szkole jest dostępna jedna toaleta dla niepełnosprawnych, znajdująca się na parterze przy sali gimnastycznej. Drzwi do łazienki otwierają się na zewnątrz pomieszczenia, mają szerokość 0,9 m i wysokość 2 m w świetle ościeżnicy. Sekretariat szkoły i gabinet dyrektora znajdują się na pierwszym poziomie – na parterze budynku. Pomieszczenia szkolne posiadają etykiety informacyjne odnośnie przeznaczenia. Oznakowano drogi ewakuacyjne.
2. Dostępność korytarzy, schodów i wind: Korytarze szkolne mają odpowiednią szerokość do poruszania się osób w tym z niepełnosprawnością – wszystkie korytarze maja powyżej 2 m szerokości, co umożliwia swobodną komunikację dwukierunkową, w tym umożliwiającą minięcie się dwóch wózków. Korytarze posiadają właściwe naświetlenie – duże okna, nowe oświetlenie elektryczne dające światło o natężeniu oświetlenia na płaszczyźnie roboczej (0,85 m) o wartości 300 lx w równomiernym rozmieszczeniu. Korytarze tworzą nawierzchnię równą, antypoślizgową. W wewnętrznych ciągach komunikacyjnych brak wind dla osób z niepełnosprawnością, podjazdów, prowadnic. W ciągu komunikacyjnym wewnętrznym pomiędzy salą gimnastyczną a parterem szkoły znajduje się windy schodowa. W pozostałych ciągach komunikacyjnych brak windy schodowej. Zgodnie z normami bhp schody i progi zostały oznakowane odpowiednimi znakami. Sekretariat szkoły i gabinet dyrektora usytuowany został na pierwszym poziomie szkoły – na parterze budynku, posiada etykiety informacyjne.
3. Dostosowanie inne (pochylnie, platformy, automatyczne, samoobsługowe informacje głosowe, pętle indukcyjne) – schody zewnętrzne i wewnętrzne bez podjazdów, prowadnic, windy schodowej, w wewnętrznych ciągach komunikacyjnych brak wind. Brak zamontowanych samoobsługowych informacji głosowych, pętli indukcyjnych. Dla ułatwienia poruszania się osób w tym z niepełnosprawnością po budynku szkoły zastosowano możliwe dostosowania typu: pomieszczenia szkolne zostały oznakowane tabliczkami informacyjnymi. W szkole zastosowano poziome i pionowe znaki informacyjne odnośnie progów, schodów, dróg ewakuacyjnych. Umieszczono w widocznych miejscach schemat szkoły danego poziomu (schemat parteru, schemat I piętra i II piętra). Szkoła dysponuje drewnianą rampą podjazdową do tymczasowego zamontowania na schodach prowadzących do drzwi zewnętrznych najniżej usytuowanych nad poziomem drogi. Planuje się zakup specjalistycznej rampy metalowej.
4. Oznaczenia miejsc i sposobu korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych: Szkoła posiada wewnętrzny Parking. Parking szkoły ma wydzielone miejsce przewidziane dla osób z niepełnosprawnością. Miejsce oznaczono znakami poziomym oraz pionowym typu D-18a. Znak zawiera piktogram znaku D-18a – na niebieskim tle duża, biała litera P, w prawym dolnym rogu biały schemat koperty, pod znakiem informacja słowna: „Parking, miejsce zastrzeżone”.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach: Osoba z niepełnosprawnością wymagająca pomocy psa asystującego ma prawo wejść do obiektu użyteczności publicznej, do których zalicza się szkołę, wraz z towarzyszącym psem asystującym — (art. 20a ust. 1 pkt 1 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych) pod warunkiem wyposażenia psa asystującego w uprząż i posiadania przez osobę z niepełnosprawnością certyfikatu potwierdzającego, że pies ma status psa asystującego oraz zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
6. Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu w szkole – szkoła nie dysponuje tłumaczem języka migowego. Stosuje się następujące rozwiązania: Realizując postanowienia ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2023 r. poz. 20 ) dyrektor szkoły informuje, że: Szkoła przyjmuje do załatwienia sprawy zgłaszane: 1) osobiście, 2) przy udziale tłumacza, 3) przy udziale osoby przybranej, 4) w szczególnych przypadkach, po uzgodnieniu z organem prowadzącym, przy pomocy przeszkolonego pracownika Starostwa Powiatowego w Będzinie. Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej z udziałem tłumacza języka migowego jest proszona o zgłoszenie zamiaru skorzystania z tej usługi (usługa bezpłatna ), co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenia chęci skorzystania z usług tłumacza języka migowego można dokonać: 1) pisemnie, przesyłając zgłoszenie (nie stosuje się wzorów druków wniosków):
- za pośrednictwem podmiotów świadczących usługi pocztowe na adres: Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu, ul. Tadeusza Kościuszki 15, 42-470 Siewierz
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
2) telefonicznie, dzwoniąc na numer: 32 67 416 12, za pośrednictwem osoby przybranej, tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia się z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw. 3) osobiście w siedzibie Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu ul. Tadeusza Kościuszki 15, 42-470 Siewierz.
7. Informacja o obsłudze z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się.
Szkoła posiada na wyposażeniu translatory mowy Vesco. Umożliwiają one sprawne komunikowanie się z obcokrajowcami, którzy chcieliby zasięgnąć informacji w szkole.
Deklaracja poprawy dostępności.
W miarę możliwości będziemy poprawiać źle opracowane dokumenty tekstowe oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z bazą lektur szkolnych w języku ukraińskim. Tutaj znajdziecie linki do źródeł udostępniających nieodpłatne książki w języku ukraińskim, a także dodatkowe materiały do pobrania.
Lektury szkolne w języku ukraińskim:
Camus Albert: Dżuma
Dante Alighieri: Boska komedia
Данте Аліг'єрі: Божественна комедія
Homer: Iliada
Гомер: Іліада
Homer: Odyseja
Гомер: Одіссея
Horacy – wybrane utwory
Квінт Горацій Флакк
Kafka Franz: Proces (fragmenty)
Франц Кафка: Процес (збірник) - Фрагмент
Molier: Wybrane komedie (np. Skąpiec - strona 131) - do pobrania w pliku pdf
Мольєр: Вибрані комедії (Cкупий)
Orwell George: Rok 1984 (fragment)
Джордж Оруелл: 1984 (Фрагмент)
Pieśń o Rolandzie (do pobrania w pliku pdf)
Пісня про Роланда
Sofokles: Antygona
Софокл: Антігона
Szekspir William: Dramaty (np. Hamlet, Makbet, Romeo i Julia)
Вільям Шекспір
Książki w języku ukraińskim - wykaz stron internetowych
Książki w języku ukraińskim – Biblioteki dla Ukrainy
Tłumaczenia literatury światowej
https://sites.google.com/site/openbookclassic/svitova-literatura
Wybrane cyfrowe biblioteki Ukrainy:
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych informujemy – zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L z 04.05.2016 r., Nr 119, s. 1), zwanego dalej w skrócie „RODO”, iż:
- Administrator danych.
Administratorem danych osobowych jest Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu reprezentowane przez Dyrektor mgr Martę Szczerbę z siedzibą 42-470 Siewierz, ul. Tadeusza Kościuszki 15.
- Inspektor ochrony danych.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, Pana Marek Woźniak, Kancelaria ODO Wiktoria Wożniak ul. Osiedle Orłowiec 52 lokal 12, 44-280 Rydułtowy z którym można skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:
pod adresem poczty elektronicznej
- pisemnie na adres siedziby Administratora.
- Podstawa prawna i cele przetwarzania danych osobowych.
- Przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się w związku z realizacją zadań własnych bądź zleconych dla Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu określonych przepisami prawa, a w szczególności przepisami prawa oświatowego, w celu realizacji przysługujących uprawnień, zadań bądź spełnienia obowiązków określonych tymi przepisami prawa.
- Przetwarzanie może być również niezbędne w celu wykonania umowy, której Pan/Pani, jest stroną lub do podjęcia działań, na Pani/Pana żądanie, przed zawarciem umowy.
- Mogą również wystąpić przypadki, w których zostanie Pan/Pani poproszony/a o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu i zakresie.
- Odbiorcy danych osobowych.
Dane nie będą przekazywane innym podmiotom, z wyjątkiem podmiotów uprawnionych do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa.
- Okres przechowywania danych osobowych.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa.
- Po spełnieniu celu, dla którego Pani/Pana dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej.
- Prawa osób, których dane dotyczą, w tym dostępu do danych osobowych.
Na zasadach określonych przepisami RODO, posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora:
- dostępu do treści swoich danych osobowych,
- sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
- usunięcia swoich danych osobowych,
- ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
- przenoszenia swoich danych osobowych,
a ponadto, posiada Pani/Pan prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych.
- Prawo do cofnięcia zgody.
1. Tam, gdzie do przetwarzania danych osobowych konieczne jest wyrażenie zgody, zawsze ma Pan/Pani prawo nie wyrazić zgody, a w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia, do cofnięcia zgody.
2. Wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie Pani/Pana danych do momentu jej wycofania.
- Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, a od momentu uchwalenia nowelizacji ustawy o ochronie danych osobowych Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych oraz konsekwencjach niepodania danych osobowych.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych może być wymogiem:
- ustawowym,
- umownym, lub
- warunkiem zawarcia umowy,
do których podania będzie Pani/Pan zobowiązana/y.
- W przypadku, gdy będzie istniał obowiązek ustawowy, a nie poda Pani/Pan swoich danych, nie będziemy mogli zrealizować zadania ustawowego, co może skutkować konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa.
- W przypadku, gdy będzie istniał wymóg umowny, a nie poda Pani/Pan swoich danych, nie będziemy mogli wykonać takiej umowy.
- W przypadku, kiedy podanie danych będzie warunkiem zawarcia umowy, a nie poda Pani/Pan swoich danych, nie będziemy mogli zawrzeć takiej umowy.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Imię |
Nazwisko |
|
Nauczane przedmioty |
Iwona |
Adamus |
|
chemia |
Edyta |
Będkowska |
|
matematyka, informatyka |
Agnieszka |
Buryan-Machura |
|
język włoski |
Bożena |
Chabińska |
|
matematyka |
Inez |
Czerwińska |
|
język angielski, przedmioty zawodowe |
Joanna |
Dybowska |
|
religia |
Olga |
Dydak |
|
język niemiecki bibliotekarz |
Katarzyna |
Dyrda |
|
język angielski |
Aneta |
Frączek |
|
pedagog szkolny pedagog specjalny |
Barbara |
Gajdzik-Pawliszyn |
biznes i zarządzanie, podstawy przedsiębiorczości | |
Karolina |
Jankowska |
|
przedmioty zawodowe |
Gabriela |
Kalarus |
|
język rosyjski |
Ewa |
Karmańska-Kocznur |
|
geografia |
Anna |
Kieller-Bańka |
|
biologia |
Mariusz |
Kobiński |
|
wychowanie fizyczne |
Marta | Koterwa-Stolarska |
|
język polski bibliotekarz |
Jolanta |
Kozak |
|
historia, plastyka |
Zbigniew |
Kozak |
|
historia, historia i teraźniejszość |
Edyta |
Kuzber |
|
język niemiecki |
Krystian |
Kwiecień |
|
wychowanie fizyczne |
Aneta Antonina |
Machura |
|
edukacja dla bezpieczeństwa |
Aneta Magdalena |
Machura |
|
informatyka |
Robert |
Machura |
|
informatyka |
Małgorzata |
Mazur |
|
język polski |
Jacek |
Michalak |
|
religia |
Dariusz |
Nawrot |
|
wychowanie fizyczne |
Agnieszka |
Nowak |
|
przedmioty zawodowe |
Ewa |
Nowak |
|
przedmioty zawodowe |
Ewelina |
Owczarek |
|
język polski |
Wiktoria |
Smal |
|
język angielski |
Marta |
Szczerba |
|
Dyrektor podstawy przedsiębiorczości, biznes i zarządzanie |
Marzena |
Szymkiewicz-Rzepecka |
|
przedmioty zawodowe |
Witold |
Urbańczyk |
|
matematyka, fizyka |
Urszula |
Warmuz |
|
historia, historia i teraźniejszość, WOS, WDŻ |
Klaudia |
Wziętal-Wleciał |
|
psycholog podstawy psychologii |
Katarzyna |
Zemła |
|
pedagog specjalny, nauczyciel rewalidator |
Grzegorz |
Złocki |
|
fizyka |
WAŻNE: Konsultacje z nauczycielami odbywają się zgodnie z poniższym harmonogramem.
Ze względu na sezon chorobowy, zalecamy wykonanie telefonu do sekretariatu szkoły, celem potwierdzenia dostępności nauczyciela w danym dniu.
Jeżeli mają Państwo potrzebę rozmowy z nauczycielem w innym terminie, prosimy o wcześniejsze umówienie się.
Rozmowy nauczycieli z rodzicami nie mogą odbywać się w czasie, kiedy nauczyciel prowadzi lekcje, pełni dyżur na korytarzu szkolnym czy wykonuje inne obowiązki zlecone przez dyrektora szkoły.
Harmonogram konsultacji w roku szkolnym 2024/2025
Imię |
Nazwisko |
|
Nauczane przedmioty |
Godzina dostępności |
Marta |
Szczerba |
Dyrektor szkoły biblioteka biznes i zarządzanie |
Wtorek 7:30-8:00 Środa 7:30-8:00 |
|
Olga |
Dydak |
Wicedyrektor język niemiecki biblioteka |
Piątek 15:00–15:30 Poniedziałek |
|
Iwona |
Adamus |
chemia |
Poniedziałek 7:10-7:40 Środa 7:10-7:40 |
|
Edyta |
Będkowska |
matematyka, informatyka |
Wtorek 7:10–7:40 Środa 7:20–7:50 |
|
Agnieszka |
Buryan-Machura |
język włoski |
Środa 15:25-15:55 |
|
Bożena |
Chabińska |
matematyka |
Czwartek 15:20-16:20 |
|
Inez |
Czerwińska |
język angielski, |
Piątek |
|
Joanna |
Dybowska |
religia |
Piątek 9:30–10:00 |
|
Katarzyna |
Dyrda |
język angielski |
Poniedziałek 7:20-7:50 Piątek 7:20-7:50 |
|
Aneta |
Frączek |
pedagog szkolny, |
Piątek 7:00-7:30 Środa 15:30-16:00 |
|
Barbara |
Gajdzik-Pawliszyn |
biznes i zarządzanie podstawy przedsiębiorczości |
Poniedziałek |
|
Gabriela |
Kalarus |
język rosyjski |
Czwartek 9:40-10:10 |
|
Karolina |
Jankowska |
przedmioty zawodowe |
Poniedziałek 7:20-7:50 |
|
Ewa |
Karmańska-Kocznur |
geografia |
Czwartek |
|
Anna |
Kieller-Bańka |
biologia |
Wtorek 13:40 – 14:40 |
|
Mariusz |
Kobiński |
wychowanie fizyczne |
Środa 13:00-14:00 |
|
Jolanta |
Kozak |
historia, plastyka |
Czwartek 15:20-15:50 |
|
Zbigniew |
Kozak |
historia, historia i teraźniejszość |
Czwartek 14:35-15:35 |
|
Edyta |
Kuzber |
język niemiecki, |
Poniedziałek |
|
Krystian |
Kwiecień |
wychowanie fizyczne |
Czwartek 10:15–11:15 |
|
Aneta Antonina |
Machura |
edukacja dla bezpieczeństwa terapeuta pedagogiczny |
Podczas zebrań z rodzicami |
|
Aneta Magdalena |
Machura |
informatyka |
Poniedziałek 9:25-10:25 |
|
Robert |
Machura |
informatyka |
Podczas zebrań z rodzicami |
|
Małgorzata |
Mazur |
język polski |
Wtorek 7:20-7:50 Środa 7:20-7:50 |
|
Jacek |
Michalak |
religia |
Środa 11:15–12:15 |
|
Dariusz |
Nawrot |
wychowanie fizyczne |
Poniedziałek 7:00-7:30 |
|
Agnieszka |
Nowak |
przedmioty zawodowe |
Poniedziałek 7:20-7:50 Piątek 7:20-7:50 |
|
Ewa |
Nowak |
przedmioty zawodowe |
Piątek 14:30–15:30 |
|
Ewelina |
Owczarek |
język polski |
Poniedziałek |
|
Wiktoria |
Smal |
język angielski |
Czwartek 8:55-9:25 |
|
Marta |
Koterwa-Stolarska |
język polski bibliotekarz |
Środa 12:00-13:00
|
|
Marzena |
Szymkiewicz-Rzepecka |
przedmioty zawodowe |
Wtorek 8:10-8:40 Czwartek 13:40-14:10 |
|
Klaudia |
Wziętal-Wleciał |
psycholog podstawy psychologii |
Poniedziałek 9:30-10:30 |
|
Witold |
Urbańczyk |
matematyka, fizyka |
Piątek 14:30-15:30 |
|
Urszula |
Warmuz |
historia, historia i teraźniejszość, WOS, WDŻ |
Piątek 14:30-15:00 |
|
Katarzyna |
Zemła |
pedagog specjalny |
1 i 3 piątek miesiąca 15:30-16:00 |
|
Grzegorz |
Złocki |
fizyka |
Poniedziałek |
Dziękujemy za życzliwość i każdą, nawet najdrobniejszą, wpłatę.
Przyjmujemy z wdzięcznością darowizny rzeczowe.
Jesteśmy przekonani, że działania społeczne i filantropijne dają ogromną satysfakcję oraz stanowią dla młodzieży godny naśladowania przykład zaangażowania w sprawy społeczne i publiczne.
Wierzymy, że pomoc Państwa umożliwi zrealizowanie wielu zadań, przyczyni się do rozwoju szkoły oraz pomoże nam stworzyć jak najlepsze warunki do nauki i wychowania młodzieży.
Z wyrazami szacunku,
Społeczność Zespołu Szkół
Ogólnokształcących i Technicznych
im. Jana Pawła II w Siewierzu
Nr konta do wpłat:
53 8438 0001 0020 0643 2000 0020
Osoby zainteresowane wspieraniem naszej placówki zachęcamy do kontaktu z Dyrektorem szkoły lub z Radą Rodziców.
GODZINY PRACY NAUCZYCIELI SPECJALISTÓW
W ROKU SZKOLNYM 2022/2023
|
Pedagog szkolny |
Pedagog specjalny |
Psycholog |
Poniedziałek |
7:15-13:45 |
11:30-15:30 |
9:00-12:00 |
Wtorek |
12:15-16:15 |
|
|
Środa |
12:15-14:30 Konsultacje: 14:30-15:30 |
13:30-15:00 |
|
Czwartek |
8:00-13:45 |
12:30-13:30 Konsultacje: 13:30-14:00 |
|
Piątek |
12:15-13:45 |
|
Konsultacje 8:30-9:00 9:00-15:00 |
0. 7:00 - 7:45
1. 7:50 - 8:35
2. 8:40 - 9:25
3. 9:40 - 10:25
4. 10:30 - 11:15
5. 11:20 -12:05
6. 12:10 - 12:55
7. 13:10 - 13:55
8. 14:00 - 14:55
9. 14:50 - 15:35
10. 15:40 - 16:25
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych informujemy – zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L z 04.05.2016 r., Nr 119, s. 1), zwanego dalej w skrócie „RODO”, iż:
- Administrator danych.
Administratorem danych osobowych jest Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu reprezentowane przez Dyrektor mgr Martę Szczerbę z siedzibą 42-470 Siewierz, ul. Tadeusza Kościuszki 15.
- Inspektor ochrony danych.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, Pana Marek Woźniak, z którym można skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:
pod adresem poczty elektronicznej
- pisemnie na adres siedziby Administratora.
- Podstawa prawna i cele przetwarzania danych osobowych.
- Przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się w związku z realizacją zadań własnych bądź zleconych dla Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu określonych przepisami prawa, a w szczególności przepisami prawa oświatowego, w celu realizacji przysługujących uprawnień, zadań bądź spełnienia obowiązków określonych tymi przepisami prawa.
- Przetwarzanie może być również niezbędne w celu wykonania umowy, której Pan/Pani, jest stroną lub do podjęcia działań, na Pani/Pana żądanie, przed zawarciem umowy.
- Mogą również wystąpić przypadki, w których zostanie Pan/Pani poproszony/a o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu i zakresie.
- Odbiorcy danych osobowych.
Dane nie będą przekazywane innym podmiotom, z wyjątkiem podmiotów uprawnionych do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa.
- Okres przechowywania danych osobowych.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa.
- Po spełnieniu celu, dla którego Pani/Pana dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej.
- Prawa osób, których dane dotyczą, w tym dostępu do danych osobowych.
Na zasadach określonych przepisami RODO, posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora:
- dostępu do treści swoich danych osobowych,
- sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
- usunięcia swoich danych osobowych,
- ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
- przenoszenia swoich danych osobowych,
a ponadto, posiada Pani/Pan prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych.
- Prawo do cofnięcia zgody.
1. Tam, gdzie do przetwarzania danych osobowych konieczne jest wyrażenie zgody, zawsze ma Pan/Pani prawo nie wyrazić zgody, a w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia, do cofnięcia zgody.
2. Wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie Pani/Pana danych do momentu jej wycofania.
- Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, a od momentu uchwalenia nowelizacji ustawy o ochronie danych osobowych Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych oraz konsekwencjach niepodania danych osobowych.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych może być wymogiem:
- ustawowym,
- umownym, lub
- warunkiem zawarcia umowy,
do których podania będzie Pani/Pan zobowiązana/y.
- W przypadku, gdy będzie istniał obowiązek ustawowy, a nie poda Pani/Pan swoich danych, nie będziemy mogli zrealizować zadania ustawowego, co może skutkować konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa.
- W przypadku, gdy będzie istniał wymóg umowny, a nie poda Pani/Pan swoich danych, nie będziemy mogli wykonać takiej umowy.
- W przypadku, kiedy podanie danych będzie warunkiem zawarcia umowy, a nie poda Pani/Pan swoich danych, nie będziemy mogli zawrzeć takiej umowy.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
mgr Marta Szczerba
Dyrektor
Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jana Pawła II w Siewierzu
e-mail:
tel. 32 67 41 612, 721 144 111